Thursday, July 17, 2008

Kas sport nõuab ohvreid?

Kui palju olen pidanud spordi jaoks ohvreid tooma, millest loobuma?

Raske öelda, kas ohvreid tooma on õige sõna, ma ei tegele käimisega sundkorras. See on olnud minu vaba valik, minu kirg ja sõltuvus. Kui sa naudid seda, mida teed, siis ei ohverda sa midagi, kuigi see võib kõrvaltvaatajale nii tunduda. Sa pead küll paljudest spordivälistest asjadest ajutiselt loobuma, aga see ei häiri eriti – spordist saadav emotsioon kaalub üles kõik ohverdused!

Sport distsiplineerib, lisab enesekindlust, kasvatab kohusetundlikuks ja õpetab raskuseid kohtlema väljakutsetena. Kõike seda on vaja ka tavaelus. Vähe on neid sportlasi, kes peale karjääri lõppu on elu hammasrataste vahele jäänud. Spordi tegemisest saadud sihikindlus ja eneseusk aitab neil elus edasi jõuda ka sportlaskarjääri lõppedes.

Sport pakub kõike – eneseteostusest edevuse rahuldamiseni. Ei ole vaja muud kui head tervist, nõudlikke treeninguid ja adrenaliinirohkeid võistluseid!

Samas on mõned spordivälised jõud, milleta ei saa hakkama ka spordimees. Tähtsaim neist on armastus. Oluline on perekonna,sõprade ja poolehoidjate toetus ning olemasolu. See annab jõudu ja lisab motivatsiooni!

Õnnistatud on see spordimees, kellel on oma muusa – naine, kes teda armastab, mõistab ja toetab. See on minu jaoks kõige tähsam ja võimasam liikumapanev jõud. Ma olen väga õnnelik, et mul on selline inimene olemas. Tal ei ole kindlasti kerge, aga ta on mind aktsepteerinud sellisena, nagu olen, tänud Sulle selle eest Deisi!

Spordi tegemine võib küll pakkuda suurt rahuldust ja naudingut, kuid ilma armastuseta ei saavuta sa kunagi täiuslikkust, ega suuda olla üdini õnnelik. Edu saavutamiseks on vajalik terviklik mosaiikpilt – ühe tüki puudumine võib rikkuda kogu pildi ja nullida lõpptulemuse.

Edu töös ja armastuses!

Alati Teie,

Margus

No comments: