Sunday, October 2, 2011

Kuidas ületada pettumust?

Kindlasti on selleks mitmeid mooduseid. Mina olen spordi kontekstis kasutanud uskumust, et ebaõnnestumine on vaid väike samm teel lõppeesmärgi suunas ja alati on võimalik sellest õppida ning oma edasisi samme kogemuse võrra tugevamana veelgi jõulisemalt võtta.


Viimati tuli mul pettumusega tegeleda möödunud nädalavahetusel toimunud Eesti meistrivõistlustel. Etteaste, milleks olin kogu aasta valmistunud rikkus juba enne starti tugev vastutuul. Võib öelda, et kogu mu aasta töö lendas sõna otses mõttes tuulde!

Kuidas sellise pettumusega toime tulla? Kust leida jõudu ja motivatsiooni juba homme jälle treeningule minna?

Mõtlesin selle enda jaoks lahti n-ö terviklikkuse teooria abil. Kogu mu karjäär on teekond lõppeesmärgi suunas. Iga päev on väike samm suure lõpptulemuse poole ehk väike tükk tervikust. Kõik päevad pole vennad, vahel esineb tagasilööke mis on aga vajalikud lõppresultaadi suunas liikumisel. Päev-päevalt tehtud töö ei kao kuhugi-kõik salvestub akumuleeritud töömahu näol. Mida suurem on selle töö kogumaht, seda kiiremini ja võimsamalt ma lõppeesmärgi suunas liigun. Pole hullu kui ühel aastal planeeritud sammu ei astu-järgmisel on oluliselt tugevamana võimalik võtta kaks korraga!

Lühidalt öeldes, pean iga ebaõnnestumise korral meeles, et kõik mis ei tapa teeb tugevaks. Ebaõnnestumised panevad mind alati veelgi isukamalt liikuma! Usun kindlalt, et järjepidevus ja usin töö viivad lõpuks soovitud eesmärgini!


Usinalt oma rada käies...

alati Teie

Margus

No comments: