Friday, November 30, 2012

Intervjuu Virgo Adusooga



Millal ja kuidas võistluskäimise juurde sattusid?

Võistluskäimise juurde sattusin tänu televiisorist vaadatud võistlustele. Hakkas koheselt meeldima. Seejärel hakkasin vaikselt ise proovima. Otsisin sellealaseid raamatuid, pilte jne. Esimesed treeningud sai tehtud kuskil 16-aastaselt. Kestis ainult mõned kuud. Kahjuks jäi mõneks aastaks soiku erinevatel põhjustel. Uue nn hingamise sain juba 18-aastaselt kui luuümbrise valu ei lasknud enam joosta ja pidin mõtlema, mida edasi teha. Siis võtsin uuesti käimise luubi alla, vaatasin uuesti tehnikaid ja hakkasin ise harjutama. Kuna olin väikesest kohast, siis ka treeneri leidmine oli raske, kes oskaks kiirkäimist õpetada. Seejärel leidsin Toomas Rosenbergi, kes oli koheselt nõus mind aitama ja kutsus ka Narva Eesti KV. Selleks ajaks olin teinud trenni võib-olla 3x. Pärast esimest võistlust (10 000m, aeg 1:00.0), sain tohtu energialaengu, pärast mida hakkasin tõsisemalt tegelema kiirkäimisega. Kuna spordiga ise hakkasin juba tegelema 10-aastaselt, siis põhi oli all korralikult. Põhikoolis sai võisteldud nii jalgpallis, saalihokis, korvpallis kui ka kõigis kergejõustiku alades. Seega vastupidavus oli hea. Esimese aasta areng oli muljeltavaldav ( 10km hooaja parimaks jäi 50.30, seega pea 10-minutiline vahe 6 kuuga)ja sealt ka positiivne tagasiside ja tõuge jätkata kiirkäimisega.

Miks võistluskäimine?

Nagu eespool mainitud, paelus see ala mind koheselt. See tundus nii raske, kuid samas väga huvitav ja põnev. Kindlasti teistmoodi. Ja olgem ausad, joosta oskavad kõik, kuid kiirkäimisega saavad vähesed hakkama. Seega on ta ju väga raske ala ja see tekitabki mõnusa tunde. Kui mul oli 2007.aastal raske vigastus ja olin spordist loobumas, siis 1a pärast vigastus leidsin, et ma ei saa ilma kiirkäimiseta ja hakkasin uuesti tegelema. See näitab, et see ala on mul hinges väga tugevalt ja mulle meeldib tegeleda kiirkäimisega.

Millised on Sinu parimad saavutused?

Parimaks saavutuseks rahvusvahelistel võistlustel on 2007. a. 20km 57. koht Euroopa Karikavõistlustelt (Leamington, Inglismaa)
Olen 6-kordne Eesti noorsoo meister. Täiskasvanute meistrivõistlustelt olen kogunud 8 pronksi ja 3 hõbedat.

5000mh-23.28 (2007)
10000/10km-47.38,8 (2007)
20000/20km-1:39.55,14 (2006)
30km-2:44.35 (2006)
50km-4:54.45 (2012)

Millised on alaga seonduvad eesmärgid?

Eesmärke on mitu. Esmane eesmärk on jõuda vigastuseelsele tasemele. Kui vaadata, siis enamus rekordeid jäävad 2006-2007ndasse aastasse. Vahetult ennem sõjaväkke minekut ja ennem rasket vigastust. Sealt edasi Eesti meistritiitel ja parandada isiklikke rekordeid. Kõige kaugem eesmärk on osaleda tiitlivõistlustel ja käija Eesti rekord 50km-s.

• Kas oled oma valikuga rahul?

Jah, ma olen oma valikuga rahul. Kiirkäimisega tegelemine on mind hoidnud vormis, aitab mind pingetest maandada ja olen aru saanud, et see sobib minu iseloomuga, soovidega ja töötahtega.

• Mis on Eesti võistluskäimises hästi/millest tunned puudust?

Kuna Eestis ei harrastata kiirkäimist ja ega treeneridki ei ole väga huvitaud (ei oska) treenida, siis on hästi isegi see, et viimastel aastatel on vähemalt Euroopa karikal ja Maailma karikal meie võistkond esindatud. Ja on ikkagi fanaatikuid, kes tegelevad kiirkäimisega. Plusspoolele võib veel nimetada, et noorte klassis on võistlejate arv kasvamas, mis on positiivne.
Puudusi on palju. Vähe võistlusi Eesti pinnal, harrastajate arv väike, vähene informeeritus tavainimeste seas ja treenerite seas. Kuid olen kindel, et lähiaegadel tõuseb ka kiirkäimise tase ja võistlejate arv 60-70ndate aastate tasemele.


No comments: